Gheezzzz... What I Have For U

Saturday 7 September 2013

Definisi Diriku

well well well... dari tajuk ponnn dah tau ape nak aku sampaikan... well.... (berape kali nak well daa) aku nak cerite sikit tentang aku... definisi aku berdasarkan pemahaman umum... aku nu seorang yang happy go lucky... but inside who knows?

beberapa kali jugaklaaa aku survey n tanya orang ape pendapat dowg tentang aku... tapi... everybody pun cakap elok... baik... blablablablaa... (bukan nak bangga diri....) orang dah cakap... well... terima dengan hati terbukaa...

untuk pengetahuan... duludulu... aku agak kurang suka kepada bapakkk aku.... aku pun tak tauuu kenapa... sebab bagi aku suatu ketika dahulu... bapak aku sangat ermmm... bapak aku jenis yang sangat tegas tentang akademik dan kehidupan.... nak belajar boleh... but make sure ada masa depan... kadang2 itu buat aku kecewa... tapi sekarang aku nak bagitau... IM PROUD TO BE YOUR SON DAD!!!!! ILOVE U SOOOOOOOOMUCH....

setiap yang diatur oleh keluarga aku setakat ni takde yang mengecewakan... walaupun xseimbang dengan cita - cita asal,... tapi anak2 En. Junli dan Pn. Jikra semuanyaaa jadi orang (InsyaAllah anak bongsu dia ni ponnn) ...

untuk aku... cita2 asal aku nak jadi seorang architect... buat bangunan,... nak buat parents proud... benda ni berlangsung secara xsengaja... bermula bila aku suka lukis petak - petak time kecik (architect kan lukis petak2) sooo...nak cakap aku bagus dalam benda tu... myb yes... sebab minatkan

masa aku ditingkatan empat... aku ada mohon PENGAJIAN KEJURUTERAAN AWAM kat Sekolah Menengah Teknik Labuan aku dapat... nak dijadikan cerita at that time... aku ni ada seorang cikgu yang rapat laaa dengan aku... aku tanya diaa... what ifff aku pergi... he said that,, xperlu laaa... macamana kau nak balik kalau ada apa2 berlaku kat sini... for mee... labuan tak lah jauh sangat.... setakat tambang area rm30 tu... standard laa skolah jauh

a few days later.... kehidupan aku memang bengong laaa.... sejak2 parents pun menentang niat baik aku nak ke sekolah menengah teknik tu.... tiba2 aku dikejutkan dengan pemergian cikgu tu.... dia meninggal dunia akibat sesak nafas.... ALFATIHAH.... :(

aku down down down sampai nak study pun tak boleh....aku pun call kakak aku one day... aku nak pindah sekolah... dan bermula la journey aku di sekolah baru,,,,,,

di sekolah baru... i met a lot of new friends.... well... sekolah ni agak pekan... so... cara pun agak extreme laa... hahaha... ditakdirkan aku melukis lagi... aku amik subjek REKACIPTA... maka aku melukis lagi
... Reka Cipta SPM ---> A+ alhamdulilah...

lepas SPM... dapat tawaran PKA lagi... dari politeknik... nak sangat... mcmbiasa,... parents xbagi... dan akhirnyaa... aku ke kolej MA... welll MA pun MA laaaa...... nanti aku cerita lagi der... nanti aku bagi definisi aku lagi... mcmana aku dapat SPA n perjalanan MA aku... see ya!

No comments:

Post a Comment

Hey! Jom Komen!!! hee :) sharing is caring what...