Gheezzzz... What I Have For U

Friday 20 September 2013

MA Wannabe 2

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

well... dulu aku dah pernah cerita tentang macamana laaa nak dapat SPA ni... nak jadi MA katanya...

tengah aku menaip2 dan sambil belajar untuk midsem ni... junior2 aku tanya pengalaman temuduga SPA... hah! mari kita ceritakan

baik... tarikh temuduga aku ialah 9 Oktober 2012 bersamaan dengan hari Selasa... well... hari tu cerah seperti biasaa... seumpama mengerti bahawa aku naaaakkkk sangat keluar dari dunia belajar Sains2 ni... hurmmm btw sebelum ni aku student PraUniversiti...

nak dijadikan cerita aku datang awal... well.. aku tinggal hostel at that time... hostel aku dengan Bangunan Persekutuan tu xsampai pun 15 minit jalan kaki... naaa.... sesampai je... diberi taklimat sikit tentang ujian Khas... ujian khas ni... soalan2 berkaitan dengan minat!

baik, selepas ujian khas tu... kita akan ditemuduga... well... ujian khas tu aku jawab sekejap jak... aku lah yang first sekali keluar dari bilik peperiksaan.... so aku dapat giliran temuduga no 1!

dalam jam 8.45 pagi macam tu sesi temuduga pun bermulaaaa... Im Lucky No.1 ... maka msuk laaa dulu dalam bilik temuduga...

dalam tu ada lebih kurang 2 - 3 meter la dari penemuduga... dua orang. 1 MA u36 dan 1 lagi akak dari SPA...KL....

hmmm.... baiklah... aku ni seorang yang happy go lucky so... xda masalah laa nak cakap2 ni

soalan dari Puan SPA tu ... tanya tentang kampung, sekolah ke lagi, buat apa sekarang, dan macam2 lagi.. dan yang paling hebat dia suruh promo diri... kira macam kenapa KKM kena ambil kaw sebagai anggota / pelatih.... tu mcm tu lahh... pandai2 lah jawab

lepas tu Encik MAU36 pulak .... Encik MA ni tanya soalan2 fakta such as... Siapa nama Pengarah jabatan Kesihatan Negeri Sabah ... ohhhh seriusly aku xtaw nak jawab apa... hahahahaha... tapi ... kata kaunselor aku dulu ... just jujur ... "Maafkan saya.. saya ada baca... tapi saya lupa" dan 2nd Question diaa... tentang tempat belajar MA... ni aku tau laa... sebab aku  baca...

apa2 pun kemudian tu habis begitu sahaja... dan aku pulang... xde ape pown sebenarnya interview just nak tengok keyakinan... well... secara logicnya... kalau xyakin... mcmana nak jadi anggota kesihatan ataupun nak jadi anggota kerajaan kalau xyakin ... ye tak? btw... Good Luck kepada semua yang nak ke temuduga Zon Sabah khususnya pada bulan oktober ni ... :) do u'r best!

No comments:

Post a Comment

Hey! Jom Komen!!! hee :) sharing is caring what...